miercuri, 28 ianuarie 2009




"La Fondul de garantare ne paseaza de la un birou la altul"
Intreprinderile mici si mijlocii ar putea sa contracteze credite de trei-patru ori mai mari decat in prezent prin infiintarea Fondului de Contra-garantare a creditelor cu un capital de 100 mil. euro, masura anticriza in lucru la Ministerul pentru IMM, Comert si Mediul de Afaceri, dar micii intreprinzatori sunt sceptici ca aceasta initiativa ii va ajuta. Acesta se va alatura Fondului National pentru IMM care de la infiintare a acordat garantii pentru 6.000 de companii mici si mijlocii, iar valoarea creditelor garantate se ridica la peste 600 mil. euro.
Infiintarea fondului de contra-garantare este vazuta in mod diferit de IMM care sustin ca se feresc sa apeleze la credite bancare pentru dezvoltarea afacerii, preferand sa reinvesteasca profitul.
"Cred ca este un lucru bun infiintarea unui fond de contra-garantare. Nu am incercat sa iau credit pana acum, m-am ferit de ele, chiar daca aveam nevoie", spune Catalin Ungureanu, administratorul firmei de produse din inox Inox Style, care in 2007 a inregistrat o cifra de afaceri de 200.000 de euro. Chiar daca firma sa a facut investitii pana acum de circa 500.000 de euro intr-un sediu nou, Ungureanu sustine ca nu a apelat la credite bancare. "Suntem in stadiul de a ne muta sediul si am investit pana in prezent 500.000 de euro, o parte din bani provin din reinvestirea profitului, iar alta parte din cresterea aportului social. Am stopat deocamdata investitia pentru ca asteptam sa vedem ce este cu criza, tinand cont de faptul ca vanzarile sunt mai slabe si am fost nevoiti sa scadem preturile", spune Ungureanu. Alexandru Preotu, directorul BoD Design, firma specializata in producerea invitatiilor de nunta, a incercat sa contracteze in urma cu cativa ani un credit prin Fondul de garantare, insa procedura l-a facut sa renunte. "Am incercat acum cativa ani sa iau un credit prin Fondul de garantare. Am sunat la ei sa-mi explice procedura si am constatat ca ma pasau de la un coleg la altul, iar in momentul in care am gasit o persoana in masura sa-mi explice cum stau lucrurile m-au trimis sa discut cu banca si apoi sa vin la ei pentru garantii. Am luat pana la urma creditul, insa nu prin Fondul de garantare", spune directorul BoD Design. Ministrul pentru IMM Constantin Nita a declarat ieri ca fondurile care vor fi alocate pentru capitalizarea CEC ar trebui sa fie destinate doar sustinerii firmelor mici si mijlocii. Potrivit planului de masuri anticriza, capitalul CEC Bank ar urma sa fie majorat cu 900 mil. lei.
Articol:Adriana Rosoga-Z.F.
28/01/2009

Niciun comentariu: